Išduosiu didelę paslaptį (tikiuosi, kad dėstytoja nepyktų ant manęs už tokius manjakiškus informacijos platinimus) - Vilniaus universitete yra pati įdomiausia paskaita (šio blogo atžvilgiu). Tik pernai atsirado "Gotikinė (siaubo) literatūra ir menas" kaip laisvasis pasirenkamasis dalykas. O visi interesantai gali lengvai susitarti su dėstytoja. Šneku iš patirties, kadangi aš ne VU studentė. Pernai lekiau į šią paskaitą ir šiemet kartoju kursą, nes girdėjau, kad yra patobulinimų. Na, šiaip pernai nespėjo pašnekėti apie viską, tai šiemet atsigriebsiu. O programa tokia:
Trečiadieniais 13 val. Baltupiuose, Didlaukio g. 47 - 202 a. Apšvietos krizė ir kultūros, tvarkos, gamtos (natūralumo), antgamtiškumo sąvokų permąstymas. Stabilių tapatumų kvestionavimas literatūroje, dailėje ir (vėliau) kine; siaubo poetikos iškilimas, jos formos ir logika. Trys pagrindinės gotikinės tradicijos trajektorijos: Frankenšteino, Drakulos ir daktaro Džekilo. Frankenšteino problematika: socialinė/kultūrinė norma, kito (pri)pažinimas, alternatyvus (fragmentuotas) kūnas. Drakulos problematika: lytinis tapatumas, erotinio elgesio repertuaras, kultūrinės galios/autoriteto instancijos. Daktaro Džekilo problematika: racionalumo ribos, geismų kontrolė ir vaizdiniai. Analizuojami literatūros kūriniai (kai kurie): H. Walpole “Otranto pilis”, M. Shelley “Frankenšteinas”, E.T.A. Hoffman “Smėlio žmogus”, B.Stoker “Drakula”, R.S.Stevenson „Daktaras Džekilas ir ponas Haidas“. Analizuojami filmai (kai kurie): „Daktaras Kaligari“ (rež. Robert Wiene, 1920), „Nosferatu“ (rež. F.W.Murnau, 1922), „Metropolis“ (rež. Fritz Lang, 1927), „Frankenšteinas“ (rež. James Whale, 1931), „Vampyras“ (rež. Carl Theodor Dryer, 1932).
Dėstytojos ineternetinė svetainė
O jei kam įdomios paskaitų reziumė, galite paskaitinėti čia (prireiks kantrybės tarp postų ieškant atpasakojimų bei sugebėjimo skaitymui - dešifravimui XD)
Trečiadieniais 13 val. Baltupiuose, Didlaukio g. 47 - 202 a. Apšvietos krizė ir kultūros, tvarkos, gamtos (natūralumo), antgamtiškumo sąvokų permąstymas. Stabilių tapatumų kvestionavimas literatūroje, dailėje ir (vėliau) kine; siaubo poetikos iškilimas, jos formos ir logika. Trys pagrindinės gotikinės tradicijos trajektorijos: Frankenšteino, Drakulos ir daktaro Džekilo. Frankenšteino problematika: socialinė/kultūrinė norma, kito (pri)pažinimas, alternatyvus (fragmentuotas) kūnas. Drakulos problematika: lytinis tapatumas, erotinio elgesio repertuaras, kultūrinės galios/autoriteto instancijos. Daktaro Džekilo problematika: racionalumo ribos, geismų kontrolė ir vaizdiniai. Analizuojami literatūros kūriniai (kai kurie): H. Walpole “Otranto pilis”, M. Shelley “Frankenšteinas”, E.T.A. Hoffman “Smėlio žmogus”, B.Stoker “Drakula”, R.S.Stevenson „Daktaras Džekilas ir ponas Haidas“. Analizuojami filmai (kai kurie): „Daktaras Kaligari“ (rež. Robert Wiene, 1920), „Nosferatu“ (rež. F.W.Murnau, 1922), „Metropolis“ (rež. Fritz Lang, 1927), „Frankenšteinas“ (rež. James Whale, 1931), „Vampyras“ (rež. Carl Theodor Dryer, 1932).
Dėstytojos ineternetinė svetainė
O jei kam įdomios paskaitų reziumė, galite paskaitinėti čia (prireiks kantrybės tarp postų ieškant atpasakojimų bei sugebėjimo skaitymui - dešifravimui XD)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą