2012 m. gruodžio 28 d., penktadienis

"Šėtoniškos išleistuvės"




Kaip skelbė knygos anotacija, susivienijo penkios populiarios rašytojos, Meg Cabot, Kim Harrison, Michele Jaffe, Lauren Myracle, Stephanie Meyer, ir išleido bendrą knygą apie amerikietiškąsias išleistuves (arba promus, kaip jie patys vadina). Tiesą sakant, man tik "Saulėlydžio" autorė težinoma, dėl kitų tai nieko negaliu pridurti. Bet nutuokiau, kad gali prilygti savo genijumi pastarajai autorei.
Tai penkios trumpos istorijos (tarsi ištraukos arba su netikusiai greitomis pabaigomis) apie šešiolikmetes, kurios būtinai susiduria su kažkokiais antgamtiniais reiškiniais: vampyrais, angelais, zombiais ir t.t. 
Būtent vampyriškoji dalis yra pati pirmoji istorija "Eksterminatorės dukra", kurioje į išleistuves atkeliauja net ir pats Drakulos sūnus Drakas, kurį šiaip nudėti įmanoma per kelias sekundes... Na, galima pafantazuoti, bet iki tokio lygio?..
Apie kitas istorijas net nešnekėsiu, ne mano sfera, tik pasakysiu, kad S. Meyer rašė savo istoriją apie velniūkštę ir angelą, kurie, žinoma, vienas kitą įsimylėjo... Gal ta istorija ir buvo viena geresnių, kai pagalvoji. Toji su Draku mane labai sunervino. O šiaip ši knyga galėtų būti gera studija tiems, kurie tiria amerikietiškąją kultūrą ir kaip paauglės manipuliuojamos grožio etalonais, subordinacija vyrams ir t.t. Tikriausiai ir būtų šios knygos vienintelė vertė: susipažinti su išleistuvių tradicijomis Naujajame pasaulyje.
Šiaip nepadoru tokioms senėms kaip aš skaityti paaugliškas knygas, tokias reikia skaityti, kai tau 10 metų ir  kaisvajoji, kokia kieta būsi panelė, kai sueis 16 metų (man nesuprantamas tas 16 metų idealizavimas, aš visad laukiau 18, o dar labiau 21, kai jau VISKĄ gali daryti). Tad rekomenduočiau jaunesnei auditorijai, tikrai nenusivils, o mums, senėms, reiktų susilaikyti, nes po to pradedame kritikuoti už niekus :)

1 komentaras:

  1. Tamsta dėk šitą į krūvą prie tų kurias norėčiau iš tavęs pasiskolinti :) o žiū, koks virš mano komentaro spamas, aš per kūčias 9 tokius iš kart, po vienu įrašu gavau =D

    AtsakytiPanaikinti

Blog Widget by LinkWithin